Do Seznamu nastoupil po škole, v letech 2006 až 2016 ho řídil, dnes je jedním z jeho tří šéfů. "Jde nám o český trh a chceme, aby se mu dařilo. Googlu je náš trh v globálním měřítku lhostejný," říká. Kromě toho je Pavel Zima nadšeným amatérským fotbalistou a sběratelem veteránů.

HN: Kdy jste naposled mluvil s majitelem Seznamu Ivem Lukačovičem?

Přesně si to nepamatuju. Asi před čtrnácti dny. On v Seznamu není aktivní už minimálně dva roky. Řešíme jen nárazové věci.

HN: V čem tedy spočívala v únoru oznámená změna, kdy váš majitel odešel z představenstva?

Ivo formálně potvrdil, že se řízení Seznamu nevěnuje, a tudíž ani nemusí být v představenstvu. Bylo to jeho rozhodnutí, a proč ho učinil právě teď, jsem nezjišťoval.

Související

HN: Vy jste zároveň zavedli poměrně netradiční způsob řízení firmy. Už dřív jste měli tři CEO, vy jste jedním z nich, a teď jste navíc zavedli systém rotujícího předsedy představenstva. Na něm se s ostatními dvěma CEO budete střídat. Proč?

Protože zákon stanoví, že předseda představenstva musí být jeden. Před Ivovým odchodem jsme měli jednoho předsedu a tři místopředsedy. Teď tam zůstáváme jen tři a za rok se všichni vystřídáme na postu předsedy. Což znamená změnu v zápisu do obchodního rejstříku.

HN: Spíš se ptám, proč jste zvolili tak neobvyklé řešení?

Firmu řídí tři lidé a my nechtěli narušit rovnováhu, která se v posledních dvou letech vytvořila. Přemýšleli jsme a Ivo přišel s nápadem: Pojďte se střídat! A protože děláme věci netradičně, přišlo nám to jako dobrý nápad.

HN: Otázka možná měla znít, proč v prvé řadě zavedl Seznam tři rovnocenné šéfy. Většina firem si bohatě vystačí s jedním.

To má určité historické důvody. Já jsem jako generální ředitel řídil Seznam v letech 2006−2016. Pak přišel Ivo s celkem pochopitelným požadavkem, že jsme už velká firma a měli bychom mít fungující představenstvo.

HN: To do té doby nebylo?

Bylo, ale jako zcela formální orgán. A my chtěli, aby začalo normálně fungovat. Vzali jsme si příručky a začali zkoumat, jak se takové představenstvo dělá. V první fázi jsme se začali scházet jako komise, zhruba dvakrát týdně, a lidé za námi přicházeli s požadavky a nápady. A bylo to vše od naprostých maličkostí až po strategické záležitosti. Firmu to strašně zpomalilo a my cítili, že se musíme zase vrátit do exekutivy. Takže jsme vytvořili model se třemi CEO a zároveň udělali větší reorganizaci ve firmě, kdy jsme si pod sebe rozdělili přímo produktová oddělení.

HN: Jak to funguje prakticky?

Jsme tři CEO. Každý z nás může rozhodnout cokoli a naší povinností je informovat ostatní, proč to udělal. Fakticky ale máme své sféry zájmu a snažíme se nelézt si moc do zelí. Tomáš Kapalín se věnuje obchodu a marketingu, Ondřej Procházka produktu a vývoji a já obsahové a provozní části.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru