Agentury, které se zaměřují na překlady a jazykovou výuku, těží z růstu domácí ekonomiky. Dovozci kvůli vyšší spotřebě potřebují české překlady návodů k výrobkům, rostoucí export firem zase zvyšuje výdaje podniků na produktové katalogy a marketingové materiály.

Největší česká agentura Skřivánek loni utržila 560 milionů korun, což je meziroční zvýšení o 25 mi­lionů. "K výsledku přispěly především příjmy z překladů a lepší výsledky některých zahraničních poboček," řekl obchodní ředitel Skřivánku Lukáš Pokorný.

Překladatelské služby tvoří u Skřivánku asi dvě třetiny obratu v Česku a naprostou většinu u jeho zahraničních poboček. Jen za rok 2018 se podle Pokorného tržby za překlady zvedly firmě o 20 procent. Na růstu má důležitý podíl i několikaletý kontrakt s institucemi EU, jež se na celkovém výsledku podílejí zhruba 30 miliony. Tlumočení, které je více závislé na sezonních akcích jako konferencích či kongresech, tvoří asi desetinu obratu Skřivánku, výuka jazyků pak 22 procent.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru