Nadnárodní internetové společnosti jako Google či Facebook mají podle plánu vlády od příštího roku přidávat do státního rozpočtu mnohonásobně víc peněz než dosud. Kabinet premiéra Andreje Babiše (ANO) chce tyto podniky s pomocí nové digitální daně donutit, aby platily daně tam, kde peníze vydělávají. Tedy i v Česku. Vláda si od toho slibuje, že ročně vybere o jednu až tři miliardy korun navíc.

Předseda vlády původně digitální daň neprosazoval, ale vymínili si ji u něj sociální demokraté a komunisté. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) už na návrhu novinky pracuje a podle deníku E15 ji chce mít do měsíce hotovou.

Koho přesně by se změna týkala, jaké sazby a za co by měly internetové firmy platit, se zatím dohadují zástupci ANO, ČSSD a komunistů. Právě KSČM kabinet Andreje Babiše v některých klíčových hlasováních podporuje. "Důležité jsou tři věci. Parametry, které určí, jaké společnosti tam spadnou. Rozsah služeb, které budou dani podléhat, třetí věc je sazba," uvedla na otázky HN ministryně Schillerová. Hlavní přísun peněz si přitom slibuje od zdanění internetové reklamy.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Co prosazují jednotlivé politické strany?
  • A co na to říká třeba Google?
  • Jak funguje digitální daň ve světě?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se