Ve švýcarské společnosti Nestlé, která je největším světovým výrobcem potravin, probíhají rozsáhlé změny. Jejich cílem je pružněji reagovat na měnící se poptávku, kdy spotřebitelé po celém světě stále více žádají čerstvé potraviny místo trvanlivých pokrmů. A také chtějí jíst zdravěji.

"Jde o hlubokou transformaci našeho byznysu. Poptávka po produktech, které označujeme jako globální, polevuje, lidé se čím dál více zajímají o potraviny regionálního původu," konstatuje šéf koncernu Ulf Mark Schneider.

Jak dodává v listu Handelsblatt, hodně v ní spoléhá na novou posilu. Ve dvanáctičlenném představenstvu usedla − jako jediná žena − Béatrice Guillaumová-Grabischová. Oficiálně převzala odpovědnost za řízení lidských zdrojů, ale její pravomoci budou vzhledem k jejím zkušenostem širší.

10,5 mld. CHF

byl čistý zisk pro akcionáře, jehož loni dosáhla Nestlé. Bylo to o 40 procent více než v roce 2017. V přepočtu to odpovídá zhruba 237 miliardám korun.

V minulosti trvalo i několik let, než se nový produkt vyvinutý ve výzkumném centru Nestlé v Lausanne dostal ke spotřebitelům. "To už není možné. Novinky se musí na prodejních regálech objevit maximálně během několika měsíců," uvádí Guillaumová-Grabischová, která většinu své kariéry strávila v Německu a ve Švýcarsku.

Od archeologie k manažerské židli

Pracovní životopis čtyřiapadesátileté manažerky se podobá encyklopedii značek, které spotřebitelé dobře znají ze supermarketů. Zastávala důležité posty například v Paříži pro Colgate Palmolive, v Hamburku pro Beiersdorf, v Ženevě pro L'Oréal nebo v Berlíně pro Coca­-Colu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru