Můžete Aimtec krátce představit? Čím se vaše společnost zabývá?

Aimtec se zabývá vývojem softwaru a poskytováním služeb v oblasti optimalizace výrobních a intralogistických procesů pro výrobní a logistické společnosti, především pak v automobilovém průmyslu.

Zaměřujeme se na optimalizaci a automatizaci procesů, například jakým způsobem se dostane objednávka k dodavateli, co se má následně vyrobit, jak na základě toho lze provést objednávku materiálu, jak jej co nejefektivněji přijmout do skladu, vydat do výroby a následně expedovat hotový výrobek k zákazníkovi, ale také jak celý tento proces naplánovat.

Původně jste dodávali ERP systém BPCS od společnosti SSA, dnes nasazujete SAP, přestože řešení BPCS žije pod deštníkem společnosti Infor a jiným názvem dál…

To je politicky trochu složitá otázka. Stalo se tak z několika důvodů, zejména šlo o nepříliš dobrou, až mizivou podporu SSA na českém trhu. Když přecházel BPCS k Inforu, už jsme se od něj pomalu odkláněli. Navíc už tehdy nebyl technologicky příliš na úrovni.

Jaroslav Follprecht (59)
jarvis_5cb072ce498ec245719e3846.jpeg

je výkonným ředitelem a místopředsedou představenstva společnosti Aimtec, kterou v roce 1996 také spoluzakládal.

Po absolvování Západočeské univerzity v Plzni, oboru elektronické počítače a systémy řízení, působil v menších firmách specializujících se na dodávky informačních systémů nebo ve společnosti Deloitte, kde vznikla myšlenka na založení vlastní firmy.

Ve svém volném čase se věnuje sportu, ať už jízdě na koloběžce, nebo snowboardingu.

Vyhlásili jsme proto výběrové řízení a shodou okolností jsme si padli do oka se společností SAP, která tehdy hledala partnery právě pro poskytování řešení zákazníkům v oblasti SMB.

Které další zásadní události ovlivnily směřování vaší společnosti?

Kromě zmíněné produktové změny od BPCS k SAP, kterou jsme vnímali spíše jako minoritní, pro nás zásadní záležitost přišla z Německa pod pojmem Průmysl 4.0. U sousedů jde o termín Industrie 4.0, jinde ve světě o digitalizaci. Museli jsme se proto zamyslet, jak tento nový koncept změní naši strategii. Dále jsme začali pociťovat, že už je nám český trh trochu těsný, a přemýšleli jsme, jakým způsobem expandovat.

Aimtec byl od počátku firmou nikoliv akademickou, nýbrž zaměřenou na praktický přínos zákazníkům. Při řešení technologií pro digitalizaci podniku se nezaobíráme věcmi, jako je například zásobování skladů drony apod., ale zajímá nás, jak můžeme firmám pomoci prakticky.

V případě expanze do zahraničí jsme se zaměřili na Německo. Naší strategií je oslovovat středně velké zákazníky, tedy německý Mittelstand, ve zbytku světa známý pod zkratkou SMB. Těmto firmám nabízíme pomoc v oblasti digitalizace jejich podnikání. Přijali jsme proto koncept "Be digital. Faster.", který stojí na třech pilířích. První z nich označujeme jako Digital Factory, což představuje to, co vytváříme u našich zákazníků. Druhý rozvíjí expertní know-how, které získáváme zkušenostmi u zákazníků. Třetí pilíř − Digital Delivery − pak reprezentuje způsob naší dodávky směrem ke klientovi. Realizaci digitální transformace u zákazníka se snažíme provést co nejefektivněji, s využitím digitalizačních metod a těch modernějších technologií.

Jak byste popsal Digital Delivery?

Na naše zákazníky je vyvíjen stále větší tlak, aby byli schopni fungovat co nejflexibilněji, protože dnes už si můžete přes web nakonfigurovat i boty a s trochou nadsázky si je nechat vytisknout na 3D tiskárně. Tento tlak samozřejmě prorůstá i do automobilového průmyslu a dalších odvětví. Přicházejí nové technologie, nové trendy a všechno se musí měnit velmi rychle. Řekli jsme si proto, že i my musíme podstatně zkrátit dobu změn, průběh transformace softwarových nástrojů, ale na druhou stranu nezkrátit čas, kdy se zákazník učí nové programy používat.

Abych odpověděl na vaši otázku. Jde o zkrácení doby, po kterou se připravujeme na implementaci. Používáme k tomu prvky prototypování v cloudu, zefektivnění výuky apod.

Jaké další oblasti se významně podílejí na vašem obratu?

Spíše jde o skladbu všeho, o čem jsme se dosud bavili. Princip digitální dodávky, digitální továrny nebo digitalizace řešení u zákazníka prochází přes všechny naše oblasti.

Od pouhého nasazování ERP řešení, s čímž jsme začínali před nějakými 22 lety, jsme se celkově posunuli k vývoji vlastních produktových nadstaveb, které nám digitalizaci našich zákazníků efektivně umožňují. Vedle produktů SAP například nabízíme vlastní řešení DCI, které vyvíjíme od založení společnosti. Za 20 let ale prošlo velkou změnou, od warehouse managementu přes rozšíření do oblasti řízení výrobních procesů (MES), řízení kvality přes zapojení portálových řešení až například po nástroje pro řízení nájezdu kamionů do areálu výrobního závodu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.