Pro větší část mikrovlnného mýtného systému, který nyní provozuje rakouská firma Kapsch, se patrně nepodaří nalézt nové využití. Konsorcium CzechToll/SkyToll, které pro příští desetiletí buduje na objednávku státu úplně nový satelitní systém, počítá s převzetím jen některých dílčích komponentů. Podle sdělení ministerstva dopravy nový dodavatel ve svém technickém řešení navrhl využití datového skladu, dohledového centra, jisté části hardwaru a softwaru, též několika desítek mýtných bran.

Jak pro HN upřesnil mluvčí nového provozovatele Miroslav Beneš, ze současných 275 mýtných bran umístěných na dálnicích a silnicích I. třídy použije CzechToll/SkyToll pouze "holé" ocelové konstrukce ze 49 bran. Ty budou využity ke kontrolní činnosti. "Vlastní mikrovlnná technologie je jednak zastaralá a jednak ji není dále možné provozovat bez součinnosti současného dodavatele, proto s jejím využitím nepočítáme," doplnil. Osud zbylých 226 bran je nejasný.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Využije konsorcium CzechToll/SkyToll alespoň stávající palubní jednotky pro nákladní automobily?
  • K jakému účelu by se mohly stávající mýtné brány použít?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.