Přišli na návštěvu a podali mi lahev vína. "Víme, že tu oblast máš ráda!" řekl. Odrůdu i oblast jsem znala, ale vinařství ne. "Odkud ho máte?" zeptala jsem se. Oba se na sebe letmo podívali. "Koupili jsme ho na dovolené. V malé vinotéce. Okamžitě jsme se do něj zamilovali!"

Asi o tři týdny později jsem v Lidlu v regálu s víny, kam chodím "na lov", zahlédla známou etiketu. Ono víno od kamarádů. Nechci si stěžovat. Naopak! Pro spoustu lidí je víno ze supermarketu tabu. Přitom se tam dá koupit fajn víno. Budete ale potřebovat štěstí. Zde je pět rad, jak mu jít naproti.

1. Neřiďte se přední, ale spíš zadní vinětou. Tedy informací o použitých odrůdách, oblasti či procentu alkoholu. Marketing "doběhl" i vinaře, a tak to, že je na sexy vyhlížející vinětě kreslený obrázek medvěda na kole, nemusí znamenat, že držíte v ruce dobré červené.

2. Podobně jako když je na šunce z velkovýrobny napsané, že je "domácí" nebo "babiččina", tak ani na víně slova jako "reserva" nebo "gran reserva" nemusí znamenat kvalitu. Vodítkem můžou být ocenění ze soutěží a festivalů. Ale ani ta nepřeceňujte.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak nejlépe zjistíte hodnocení vína?
  • Kdy je vyšší pravděpodobnost, že se „trefíte“ do své chuti?
  • Které víno z obchodních řetězců skoro nikdy není špatné?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se