Americký Facebook se po diskusi s Evropskou komisí a úřady na ochranu spotřebitelů rozhodl upravit podmínky používání své internetové so­ciální sítě a jasně vysvětlit, jakým způsobem nakládá s údaji o uživatelích. Informovala o tom Evropská komise.

FB podle komise zahrne do podmínek používání text, v němž vysvětlí, že poskytuje uživatelům své služby zdarma výměnou za souhlas se sdílením jejich dat a s tím, že budou vystaveni reklamě. "Uživatelé jasně pochopí, že jejich data jsou sociální sítí využívána k prodeji cílené reklamy," řekla eurokomisařka pro spravedlnost a spotřebitele Věra Jourová.

Facebook podle komise dokončí realizaci přislíbených opatření nejpozději do letošního června. Komise bude spolu s úřady na ochranu spotřebitelů tento proces monitorovat. Pokud by firma své závazky nesplnila, mohly by úřady přikročit k sankcím.

Facebook je největší internetová sociální síť na světě. Přístup podniku k ochraně soukromí se loni dostal do centra pozornosti po zprávě, že analytická společnost Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o desítkách milionů uživatelů jeho sítě a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda ­Trumpa.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru