Automobilky jako Nissan či Ford nebo banky JPMorgan či HSBC postupně snižují počty svých lidí ve Velké Británii nebo se k tomu chystají. Ať už brexit proběhne nadivoko, či po dohodě, tamní hospodářství to podle ekonomů více či méně na čas oslabí, čehož se takové podniky obávají. Český výrobce mobilních a webových aplikací, společnost STRV, jde ale opačným směrem a koncem ledna si v Londýně otevřela svou zahraniční pobočku.

"Nemyslím si, že by měl brexit naši expanzi nějak negativně ovlivnit. Řada firem, pro které chceme ve Velké Británii pracovat, má americké investory. Tím budou proti případnému zpomalení ekonomiky odolnější," říká šéf STRV Lubo Smid. Dodává, že jeho firma nasadí proti konkurenčním vývojářským studiím nižší ceny a tím prý bude ve výhodnější pozici, až k brexitu dojde.

Pražská IT společnost, jejímiž zákazníky byly v minulosti Microsoft či seznamka Tinder, se dosud soustřeďovala výhradně na americký trh. "Tam už jsme si vytvořili silnou pozici. Proto jsme se rozhodli expandovat. Právě Velká Británie byla přirozenou volbou. Po USA tam máme nejvíc potenciálních klientů," uvádí Smid.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se STRV nelíbí, že je trh zahlcený narychlo vytvořenými aplikacemi a jaké vlastní aplikace pražská firma vytváří?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se