V závěru jedné z upoutávek na pokračování seriálu Příběh služebnice hlavní hrdinka June prohlásí: "Nikdy jsme neměly dostat uniformy, když nechtěli, aby se z nás stala armáda."

Třetí řadu televizního díla na motivy stejnojmenného románu kanadské spisovatelky Margaret Atwoodové o fiktivní teokracii, jež nutí svobodné plodné ženy sloužit jako náhradní matky pro bezdětné rodiny z vládnoucích vrstev, uvede americká on­-line videotéka Hulu v červnu. Seriál, ve kterém musí služebnice na veřejnosti nosit jasně červené pláště a bílé čepce zakrývající část jejich tváří, bude také v nabídce placené televize HBO a její internetové verze HBO Go.

Analýza Oty Schöna: Apple chce peníze každý měsíc i s úroky. A dostane je. Překvapit už ale skoro neumí

Čeští diváci se tak stanou svědky jedné z letošních velkých salv v rozbíhající se válce mezi internetovými televizemi. S velkým náskokem jim dosud vládne společnost Netflix. V bojích, do kterých vstoupí nováčci, jako výrobce mobilních telefonů a počítačů Apple, i zavedená hollywoodská filmová studia, půjde ovšem převážně o čas. Už dnes je takřka nemožné, aby běžný divák stihl zhlédnout všechny pořady z existující nabídky streamovacích služeb. Byť umožňují divákům sledovat vybraný on­-line proud (z anglického stream) obsahu v čase, který jim vyhovuje, a bez reklam. Odlišují se tím od běžných televizí vysílajících podle programového plánu.

Průkopník streamovacího oboru Netflix vznikl roku 1997 jako zásilková půjčovna filmů na DVD discích, která postupně z trhu vytlačila kamenné konkurenty včetně dnes již neexistujícího řetězce Blockbuster. Proměnu v dnešní největší placenou videostreamovací službu na světě spustil Netflix v roce 2007. Založil také vlastní hollywoodské studio, které se letos dočkalo prvních cen americké filmové akademie Oscar.

Na konci loňského roku měla videotéka Netflix 139 milionů předplatitelů. Od roku 2016 je dostupná ve většině zemí světa včetně Česka. Údaje o počtech zákazníků mimo USA ale firma nezveřejňuje. Z loňské studie Českého statistického úřadu o využívání internetových služeb mezi tuzemskými domácnostmi vyplývá, že v Česku by Netflix mohl mít až 50 tisíc předplatitelů. Nabízí jim nejen vlastní pořady včetně známého seriálu Dům z karet, ale také tvorbu konkurenčních hollywoodských studií. Pro ně býval Netflix vítaným zdrojem příjmů v době klesajících výdělků z prodeje lístků do kin a DVD či jiných nosičů.

Úspěch Netflixu a dalších nováčků v oblasti filmové zábavy, mezi něž patří také služba Prime Video od e-shopu Amazon a chystaná Apple TV+ od výrobce iPhonů, nemohl zůstat bez odezvy. Spuštění vlastních on­-line videoték chystají filmová a televizní studia na celém světě.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru