Zastaralý vzorec propojení práce a pohybu, v němž bylo potřeba stihnout ranní posilovnu, poté si odsedět osm hodin v kanceláři a večer zvládnout pětikilometrový běžecký okruh, střídají jiné modely. Sportování se stává pravidelnou součástí firemní kultury mnohých českých společností. "Mezi našimi juniorskými i seniorními kolegy je mnoho aktivních sportovců," komentuje za poradenskou společnost Deloitte Michal Malysa a potvrzuje, že chuť zaměstnanců protáhnout kosti mezi jednotlivými úkoly roste, což značně přispívá k efektivitě práce.

Všechny oslovené firmy se shodují, že pohybové aktivity mají na pracovníky i celkové poměry uvnitř společnosti pozitivní vliv. "Chceme zaměstnancům především umožnit si odpočinout i na pracovišti a na chvíli si vyčistit hlavu, ať už fyzickou aktivitou, nebo odpočinkem. Zaměstnanci se díky této možnosti cítí v kanceláři lépe, mohou být produktivnější a mají možnost vyvážit dlouhé sezení nebo stání u počítače," vysvětluje HR ředitelka Avastu Petra Vahalová.

Vidí i další výhodu: "Díky sportu se pracovníci seznamují napříč odděleními s lidmi, se kterými třeba nemají tak často možnost spolupracovat. Je to skvělý a velmi organický způsob, jak stmelit pracovní kolektiv."

Pohyb je zároveň běžnou součástí různých teambuildingových výjezdů. Důraz na společenský kontext zejména kolektivního sportu dává marketingový ředitel vývojářské společnosti Etnetera Mikuláš Procházka. "Přece jen se člověku lépe komunikuje a spolupracuje s někým, s kým něco prožil, uběhl, nebo dokonce vyhrál. Naše práce je hlavně psychická, proto je vynikající ji prokládat i fyzicky náročnějšími činnostmi. Kladný vztah ke sportu se následně přenáší i na pracovní výkon a vyrovnanější osobní život," vysvětluje.

Od běhu a jógy až po golf nebo šipky

Při organizování pohybových aktivit či rovnou celých akcí společnosti dbají na to, aby iniciativa přicházela přímo od zaměstnanců. Vyžadovat povinnou účast nebo stanovovat, co se bude dělat, je spíš na škodu. "Není to tak, že by vedení rozhodovalo, že se máme nějaké sportovní akce účastnit. Naši zaměstnanci si sami vybírají, co by chtěli dělat, a firma je v jejich nápadech podpoří," vysvětluje Procházka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru