Německý Stuttgart se v pondělí uzavřel pro starší naftová auta. Zakázal vjezd dieselovým vozům starším 10 let, které nesplňují ani emisní normu Euro 5. Po Hamburku, který podobné omezení zavedl loni, jde již o druhé německé město, jež se k zákazu uchýlilo. Protože podobná opatření připravují další města, jako například Berlín či Frankfurt nad Mohanem, zbavují se Němci dieselů ve velkém. Často končí v Česku a vyšší nabídka tlačí jejich ceny dolů.

"V příštích letech se dá očekávat, že starší dieselové vozy budou mít zákaz vjezdu do dalších evropských měst a to bude zhoršovat jejich prodejnost. Vliv to proto může mít i na cenu," popisuje Petr Knap, vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské společnosti EY.

Podle prodejců aut během tohoto roku většina ojetin zlevní. "Očekáváme, že letos bude pokračovat trend poklesu cen ojetých aut. Především pak právě dieselových vozů s vyšším nájezdem," popisuje Petr Vaněček, provozní ředitel Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autobazarů AAA Auto.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Které zánovní vozy budou zdražovat a které čeká naopak zlevnění?
  • Proč leasingové firmy nezvládly chování lidí u operativního leasingu?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.