Výrobce cukrovinek Ferrero je na akviziční jízdě ve Spojených státech. Za 1,3 miliardy dolarů, tedy v přepočtu za 30,3 miliardy korun, koupí několik značek vyrábějících sušenky a další sladkosti od amerického potravinářského obra Kellogg's. Je to tak už čtvrtá akvizice italského Ferrera za Atlantikem od roku 2017.
"Sušenky, ovocné snacky a zmrzlina strategicky zapadají do nabídky Ferrera, kterou se snažíme rozšiřovat na severoamerickém trhu," uvedl k tomu v prohlášení Giovanni Ferrero, předseda představenstva.
Italská společnost, která se proslavila hlavně díky lískooříškovému krému Nutella, tak získá značky jako Keebler nebo Famous Amos, jež vyrábí hlavně kulaté sušenky "cookies".
Skupina Ferrero ale nebyla jediným zájemcem, který o ně usiloval. Dalším z nápadníků byl také americký výrobce sladkostí Hostess Brands, který se stejně jako italská společnost pokouší rozšířit svoji nabídku. Nakonec ale neuspěl.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru