Fenomén streamování her a jejich digitální distribuce nabírá na síle. Podle informací amerického zpravodajského serveru CNBC začala čínská společnost Tencent testovat vlastní platformu pro cloudové hry. Mohla by se tak stát v blízké budoucnosti konkurencí pro firmy Google, Sony a NVIDIA. Pozadu navíc nechtějí zůstat ani Microsoft či herní vydavatelství Electronic Arts.

Hodnota globálního trhu s videohrami se přitom v současnosti odhaduje na 135 miliard dolarů (přes tři biliony korun).

Hry z cloudu se na tom sice zatím podílejí jen velmi malou částí (loni 234 miliony dolarů), velikost této části trhu však v příštích letech prudce poroste − podle odhadů analytické firmy IHS Markit do roku 2023 na 1,5 miliardy dolarů.

Cloudové hraní uživatelům umožňuje streamování her, odstraňuje nutnost stahovat je do herních zařízení nebo chytrých telefonů. Stejně tak odpadá potřeba kupovat herní konzole či výkonné a obvykle drahé počítače.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.