V pondělí večer Josef Třeštík přemýšlel, jak se rozdvojit. V pražském Rudolfinu musel volit mezi koncertem Symfonického orchestru Českého rozhlasu, jehož je dramaturgem, a premiérou skladby Miroslava Srnky, kterého Třeštík sleduje také coby dramaturg festivalu soudobé hudby Contempuls. "Dělám to nerad," zalitoval energický sedmatřicátník v dobře padnoucím obleku, když o přestávce přebíhal z velké Dvořákovy síně do komorní Sukovy síně.

A bude hůř. V úterý byl Třeštík jmenován dramaturgem festivalu Pražské jaro, což znamená, že dočasně nyní zastává dokonce tři pozice. "Přespříští měsíc ale v rozhlasu přecházím na externí spolupráci," vysvětluje skoro omluvně muž, který se podílel na výběru nového šéfdirigenta rozhlasového orchestru Alexandra Liebreicha, a tak ho na vrcholu jeho první sezony nechce opustit. "To bych mu nemohl udělat. Když jsem domlouval angažmá v Pražském jaru, mou podmínkou bylo, že s Liebreichem dokončím rozdělanou práci," říká.

Aby nebylo mýlky: Josef Třeštík není žádný sběratel funkcí, natož "přebíhač". Přemýšlivý, tiše hovořící mladík s výrazným plnovousem koncerty jinak zásadně absolvuje od začátku do konce a ještě po týdnech si je detailně vybavuje.

Zároveň je symbolické, že hudebně nenasytný Třeštík teď začne pracovat právě pro Pražské jaro. Největší český festival klasické hudby, jenž existuje od roku 1946 a hospodaří s rozpočtem 80 milionů korun ročně, právě prochází generační obměnou. Ustavil novou uměleckou radu, kde nyní převažují lidé okolo čtyřicítky včetně Třeštíkových někdejších spolužáků z pražské HAMU, dirigenta Jakuba Hrůši nebo skladatele Miroslava Srnky.

Jedním z prvních nápadů rady bylo obnovit pozici dramaturga, kterou na Pražském jaru naposledy začátkem dekády vykonával dnes již nežijící Antonín Matzner. "Bylo to docela intenzivní půldruhé hodiny," vzpomíná Třeštík na své "job interview" v odsvěceném pražském kostele sv. Vavřince. Zhruba před dvacítkou lidí byl vyzván, ať Pražské jaro zkritizuje. Ke konci dokonce obdržel dotaz: má dramaturg oponovat umělecké radě, přinejhorším se s ní hádat? Třeštík přikývl − a byl přijat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.