Americký federální úřad pro letectví (FAA) měl podle informací deníku The Seattle Times přenechat vypracování části bezpečnostní analýzy Boeingu 737 Max samotnému výrobci letadel. Tento typ letadla havaroval dvakrát za posledních několik měsíců. Od minulého týdne tato letadla dočasně kvůli zákazu a doporučení výrobce nelétají.

"Když technici FAA nestíhali vypracovat posudek, někdy ho dokončili manažeři, případně pověřili přímo Boeing," uvedl deník. Federální úřad pro letectví nechtěl schvalovací proces komentovat. Firma Boeing uvedla, že letadlo 737 Max bylo schváleno podle stejných pravidel jako všechna předešlá letadla.

Výrobce mimo jiné tlačil na rychlé schválení letadla, protože potřeboval na trh uvést nový úsporný model, aby mohl konkurovat evropskému výrobci letadel Airbus a jeho modelu A320neo. Podle deníku rovněž analýza podcenila možnosti nového systému řízení

.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte:
  • Kdy měl být systém MCAS aktivován?
  • Jak chce problém řešit firma Boeing?
  • Jakým způsobem byli proškoleni piloti starších letadel na nový stroj?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.