Vlastní i řadu těchto nemovitostí za hranicemi v rámci regionu CEE. O nákupních zvyklostech a měnícím se životním stylu Čechů toho tedy v CPI vědí víc než dost.

Řada nákupních center je v provozu deset a více let. Jakými proměnami prochází a na co se při rekonstrukcích klade největší důraz?

Petr Brabec, vedoucí asset managementu nákupních center v CPI Property Group: Mnoho nákupních center u nás již dosáhlo pomyslné dospělosti a trendy v oblasti obchodních center se v několika posledních letech výrazně mění. S ohledem na délku přípravného a realizačního procesu, zejména v případě větších rekonstrukcí či rozšíření, se musí centra připravovat na nové generace zákazníků a velmi pečlivě sledovat vývoj a prognózy v této oblasti včetně změny vzorců chování stávajících i nových zákazníků.

Je třeba investovat do toho, co návštěvníkům přináší užitek a vjemový zážitek. Jde například o osvětlení, dlažby, podhledy, ozvučení, komfortní parkování, sociální zázemí, dostatečnou gastronomickou nabídku, posilování segmentu zábavy a tak dále. Důležitým aspektem rekonstrukce by mělo být i zlepšování pracovního prostředí zaměstnanců obchodního centra, kteří jsou klíčoví ve styku s koncovým zákazníkem stran jeho spokojenosti.

Na rekonstrukci je nutné nahlížet i z hlediska dlouhodobé udržitelnosti, šetrnosti k životnímu prostředí a bezpečnosti. Tento přístup se promítá do výměny či vylepšování většiny provozních a bezpečnostních technologií v rámci modernizací center, kapacitních datových kabeláží, přívodu a odtahu vzduchu či instalací různých digitálních technologií.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se