Po několikahodinovém výpadku se ve čtvrtek podařilo obnovit službu pro sdílení fotografií a videí Instagram, oznámila firma. Výpadek, označovaný za největší v historii této služby, byl ohlášen ve středu večer a týkal se i služeb WhatsApp a Messenger, které Facebooku patří.

Podle vyjádření Facebooku mohla za výpadek chybná konfigurace serverů. Problémy společnost údajně vyřešila a systémy se obnovují. "Problém se serverovou konfigurací lidem zkomplikoval přístup k našim aplikacím a službám. Jsme na 100 procent zpátky a funkční a omlouváme se za jakékoli potíže," uvedla firma.

Uživatelé sociální sítě Facebook po celém světě hlásili problémy s přihlašováním a umísťováním příspěvků. Firma uvedla, že si je výpadků vědoma a pracuje na jejich odstranění, bližší informace však nesdělila.

Podle BBC se jedná o největší výpadek za 15 let existence Facebooku.

Facebook své uživatele informoval na jiné sociální síti. Ve zprávě na Twitteru společnost uvedla, že si je "vědoma, že někteří lidé mají momentálně potíže s přihlášením na Facebook a dalších aplikací". Později potvrdila, že příčinou výpadků nebyl takzvaný DDoS útok, jehož cílem je zahltit web požadavky vyslanými současně z většího množství počítačů.

Problémy s přihlášením podle serveru downdetector.com, který monitoruje problémy na aplikacích a webových stránkách, hlásilo v jednu chvíli až 11 tisíc lidí. Podle mapy na serveru jsou problémy celosvětové, v současnosti však největší ve Velké Británii.

V listopadu minulého roku měl problémy s výpadkem svého nástroje pro inzerenty, kteří se zrovna snažili umisťovat reklamy na černý pátek. V roce 2013 sociální síť zažila problém, kvůli kterému se několik minut několik uživatelů nemohlo přihlásit na svůj účet, podle informací serveru Business Insider tenkrát měl výpadek vliv na stránky deníku New York Times či televizní stanice CNN.

Technické problémy Facebooku v minulosti způsobily vážné problémy pro inzerenty. V listopadu se odehrál výpadek inzerentního nástroje firmy v době, kdy se marketéři snažili umístit své reklamy na slevové akce Black Friday a Cyber Monday. Facebook podle BBC zvažuje, že kvůli výpadku vrátí peníze inzerentům za reklamy, které byly zveřejněné v době problémů.

Podobně masivní problémy Facebook zažil v roce 2008, kdy ho ale používalo výrazně méně lidí, zhruba 150 milionů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru