Sezona té nejlepší světové silniční cyklistiky je ve fázi jednodenních závodů v Evropě, takzvaných jarních klasik. Přinejmenším stejně intenzivně jako to, kdo z elitních jezdců jaký tradiční závod vyhraje, se ale ve sportu na dvou kolech řeší jiná věc − budoucnost týmu Sky.

Už pár měsíců se ví, že britská televizní stanice, která do projektu podpory cyklistiky šla mimo jiné také proto, aby pomohla očistit image svého nedávného majitele Ruperta Murdocha, po sezoně skončí s řízením a financováním stáje. Vedení týmu Sky proto hledá nového majitele a sponzora v jednom.

Konec deníku a první etapa z Tour

Tým Sky za svých deset sezon fungování dosud zkompletoval výjimečnou sbírku šesti titulů z Tour de France (Bradley Wiggins − 2012, Chris Froome − 2013, 2015, 2016 a 2017, Geraint Thomas − 2018) a díky štědrému financování jen těžko hledal konkurenci.

Pojďme ale na začátek celého příběhu. Tedy jak vznikl tým Sky. Píše se rok 2009 a lidem kolem Murdocha se otevírá možnost investovat do cyklistiky. Ví se, že za tři roky bude domácí olympiáda v Londýně a britská cyklistická reprezentace má šanci − zejména na dráze − na velké úspěchy. Navíc jezdit na kole je in i díky čím dál větší popularitě, kterou získávají snahy o větší ochranu životního prostředí. Sponzoring cyklistiky dává smysl. Prosazuje jej především Murdochův syn James, který v tomto kroku vidí šanci získat u britské veřejnosti pozitivní PR, navíc je sám vášnivým cyklistou.

Proč Murdochové zmíněné pozitivní PR potřebují? Británie tou dobou žije skandálem kolem zveřejňování odposlechů, které měly Murdochovy firmy v čele s bulvárním deníkem News of the World získávat z tajného nahrávání telefonních hovorů. Šlo o hovory sportovních funkcionářů, byznysmenů, celebrit, dokonce i členů královské rodiny. Podezření existovala už od roku 2005, kauza vyvrcholila zavřením News of the World v roce 2011 a soudy a tresty odnětí svobody pro vedoucí redaktory deníku. Mimochodem 7. července 2011, tedy v den, kdy vyšlo poslední číslo News of the World, vyhrál tým Sky svou první etapu na Tour. A tak to pak šlo dál úspěch za úspěchem.

Koncem loňského roku ovšem Murdoch televizi Sky prodal americké konkurenci Comcastu a jednou z prvních věcí, kterou nový mana­gement firmy udělal, bylo oznámení o konci aktivit v profesionální cyklistice. U Sky zároveň skončil i James Murdoch, tedy přímá spojka do profipelotonu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části textu se dočtete:
  • Kdo by mohl být novým majitelem cyklistické stáje Sky.
  • Proč je tak těžké hledat sponzory profesionální cyklistiky.
  • Proč mnozí tradiční podporovatelé z cyklistiky odešli.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.