Uchazeči o práci se při vstupních pohovorech stále častěji setkávají s větším využitím moderních technologií. Absolvují například videopohovor přes aplikace Skype či WhatsApp. "Technologie ušetří spoustu času i nákladů v případě, že kandidát a firma mají k sobě daleko. Je také možné pomocí mobilního telefonu natočit krátké video a představit se firmě rovnou," vysvětluje Kateřina Prášilová, personální manažerka projektu Jobstack.it. Podle jejích zkušeností je kreativita vítána více než dřív.

Jsou i jiné nové trendy, které výběrová řízení aktuálně ovlivňují a které mohou být pro uchazeče výhodou. V blízké budoucnosti se podle údajů Jobstack.it rozšíří využívání technologie nazvané iBeacon, zkráceně beacon. Ta člověku, který se nachází v blízkosti dané společnosti, zašle SMS s informací, jaké pracovní pozice jsou volné.

Do hry vstupují také nové technologie v podobě chatbotů, virtuálních automatizovaných komunikátorů. "Představte si, že chatujete s robotem, který je natolik chytrý, že se vás dokáže vyptat na to, jakou hledáte pozici, kde, za jakých podmínek, jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti a podobně. K recruiterovi se pak dostane již hotový obrázek a oba ušetříte spoustu času," popisuje Prášilová.

Obdobně podstatné − jak z pozice uchazeče, tak zaměstnavatele − je uvědomit si, že kandidát se už nemusí automaticky o práci "prosit". "Oproti minulosti je uchazeč naším rovnocenným partnerem a je třeba se k němu tak chovat," podotýká manažerka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V textu se dále dočtete:
  • Odkud čerpají personalisté informace o kandidátovi.
  • Proč jsou důležité sociální sítě.
  • Jaký problém mají uchazeči s jazyky.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.