Uchazeči o práci se při vstupních pohovorech stále častěji setkávají s větším využitím moderních technologií. Absolvují například videopohovor přes aplikace Skype či WhatsApp. "Technologie ušetří spoustu času i nákladů v případě, že kandidát a firma mají k sobě daleko. Je také možné pomocí mobilního telefonu natočit krátké video a představit se firmě rovnou," vysvětluje Kateřina Prášilová, personální manažerka projektu Jobstack.it. Podle jejích zkušeností je kreativita vítána více než dřív.

Jsou i jiné nové trendy, které výběrová řízení aktuálně ovlivňují a které mohou být pro uchazeče výhodou. V blízké budoucnosti se podle údajů Jobstack.it rozšíří využívání technologie nazvané iBeacon, zkráceně beacon. Ta člověku, který se nachází v blízkosti dané společnosti, zašle SMS s informací, jaké pracovní pozice jsou volné.

Do hry vstupují také nové technologie v podobě chatbotů, virtuálních automatizovaných komunikátorů. "Představte si, že chatujete s robotem, který je natolik chytrý, že se vás dokáže vyptat na to, jakou hledáte pozici, kde, za jakých podmínek, jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti a podobně. K recruiterovi se pak dostane již hotový obrázek a oba ušetříte spoustu času," popisuje Prášilová.

Obdobně podstatné − jak z pozice uchazeče, tak zaměstnavatele − je uvědomit si, že kandidát se už nemusí automaticky o práci "prosit". "Oproti minulosti je uchazeč naším rovnocenným partnerem a je třeba se k němu tak chovat," podotýká manažerka.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V textu se dále dočtete:
  • Odkud čerpají personalisté informace o kandidátovi.
  • Proč jsou důležité sociální sítě.
  • Jaký problém mají uchazeči s jazyky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se