Osobně youtubery dělím do tří vln a ty se liší především záměrem, se kterým tvůrce vstupuje na scénu. Zatímco první vlna chtěla jen sdílet něco, co má ráda − jako Jirka Král videohry nebo Shopaholic Nicol nakupování −, s nástupem druhé vlny vytváření obsahu, který mě naplňuje, ustoupilo stranou. Zjistilo se, že se na YouTube dá vydělat, a tak si druhá vlna šla čistě pro zisk.

S druhou vlnou vznikal takzvaný clickbait, kterému jde prvoplánově o to, upoutat pozornost diváka. Jde hlavně o views neboli zhlédnutí za každou cenu. Čím víc views, tím víc peněz. Třetí vlna tvůrců videoobsahu už považuje YouTube i youtubery de facto za trapnost. Zájem současné mladé generace se přesouvá na novou síť, TikTok. Tato síť láká momentálně hlavně menší děti a bude zajímavé ji sledovat, protože se teprve rozvíjí. Tvůrci obsahu na TikToku fungují úplně jinak, nadále ale využívají i další sociální sítě jako Instagram nebo právě YouTube.

Obsah, který vytvářejí všechny popsané skupiny, se ale moc nemění. Kopírují se zahraniční trendy a pořád se držíme zažitých konceptů. Frčí hlavně různé výzvy jako rozkousávání nebo rozřezávání věcí, přespávačky na všemožných místech. Nebo se ukazuje, co si kdo koupil.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.