Mobilní operátoři mají v Česku vysoké marže a ze svých zisků neulevují klientům. Kdo si z "ulice" koupí kartu do telefonu, má "jistotu stonásobku", že bude platit víc, než by platil v cizině, kdyby měl to štěstí a narodil se v "mobilně" příznivější zemi.
Nejde o žádné překvapení. Stačí se podívat na historii, jak ji zaznamenala média. V roce 2010 zněl titulek v Hospodářských novinách takto: "Češi platí operátorům nadprůměrné marže". Drahé volání tehdy odborníci vysvětlovali nedostatečně konkurenčním prostředím. V roce 2012 Informační institut zveřejnil studii, která potvrdila, že je Česko, co se týká kvality a cen mobilních služeb, nejhorší v Evropě. A o rok později jsme se opět mohli dočíst, že marže českých operátorů patří k nejvyšším na světě. A všichni doufali, že tehdejší novinka − neomezené volání − s trhem "zamává".
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru