Vidět dospělé lidi přenášet obří barevné kostky se jen tak nepoštěstí. To musíte buď na spartakiádu, do fitness centra, nebo na sjezd sociálních demokratů. Stavění domečku z programových priorit a zásad ČSSD bylo podivným momentem stranického sjezdu. Ale zapadalo do celkově zvláštních marketingových nástrojů zchudlé partaje, která ráda používá nečitelné bílé slogany na oranžovém pozadí.

Televizní přenos v sobě kombinoval prvky nostalgie, retra a bezděčné komiky. ČT24 se snažila připravit dynamickou znělku, ale ani dramatická hudba a rychlý střih nedokážou zázraky, když máte pracovat se záběry strnulých stranických funkcionářů. Potom následovaly scény z kulturního domu Střelnice v Hradci Králové, v jehož sále to vypadalo jako při prodejních akcích pro seniory. Místo zázračných hrnců, zahradních nůžek a sad nářadí se ale předseda strany snažil nadchnout poněkud vlažné publikum pro představu, že je sociální demokracie sebevědomý hráč tuzemské politické scény, který se z jedněch prohraných voleb nezhroutí.

V Lidovém domě nikdy neměli moc citu pro vizuální styl a práci s detaily, které podporují celkový dojem. Vždycky působili víc jako okresní kynologický spolek s dvanáct let starým Wordem, jehož plakáty kombinují všechno, co našli zadarmo na internetu. Jan Hamáček na pódiu hřímal, jak se sociální demokracie musí dostat od principů 19. století a stylu 20. století do současnosti. V kulisách KD Střelnice se všemi těmi oranžovými papundekly to ale vypadalo jako utopické snění. Tady se nový Obama rozhodně nezrodí. Publikum sice drželo mobily, ale spíš než kvůli šíření poselství na sociální sítě to bylo zabíjení dlouhé chvíle, než se funkcionáři vypovídají a bude kafe.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru Odebírat