Firemní nástěnky plní plakáty lákající na novou zaměstnaneckou snídani i filmový maraton. Každou středu do hromadné pošty přistane nový newsletter. Sem tam spadne do spamu či zůstává nepovšimnut. Na firemních časopisech se kupí prach. Výše zmíněné komunikační nástroje tvořily po mnoho let základní stavební kameny, na kterých firmy budovaly principy své interní komunikace. Způsoby, jak promluvit ke svým zaměstnancům, ale stále více ovlivňují trendy jako digitalizace či agilní řízení, tedy práce v malých týmech, které se věnují samostatným projektům. Nutná je jednoduchost sdělení i neformální rozmluva a spolupráce. I přesto značná část českých firem "zamrzla" u tradičních způsobů komunikace a nové trendy si osvojuje velice pomalu.

"Společnosti si neuvědomují, co je skutečně pro zaměstnance důležité a zajímavé. Vede to k tomu, že komunikují věci nejasně, bez zřejmé přidané hodnoty. Zaměstnanci jsou potom ke komunikaci slepí. Ale rozhodně informace i zapojení potřebují," vysvětluje zakladatel Institutu interní komunikace a pedagog Tomáš Poucha.

Správné nastavení předávání informací ve firmě podle něj spočívá ve třech krocích. Základ tvoří vyjasnění rolí, očekávání a úkolů, které má v dané společnosti komunikace splňovat. Stejně tak je důležité pochopit potřeby zaměstnanců. "Teprve ve třetím kroku se díváme na jednotlivé komunikační kanály, které nám pomohou všechna tato zadání splnit," dodává Poucha. Pro dlouhodobé efektivní fungování předávání informací ve firmě je nutné, aby se do komunikačního procesu zapojili všichni zaměstnanci. Dopomoci jim k tomu může zejména jejich nadřízený či manažer.

"Manažer je nejvlivnější, ale také nejsložitější komunikační 'nástroj'. Abychom ho přesvědčili, musíme být srozumitelní, věcní, musí být jasný reálný přínos toho, co děláme a co chceme. To je samozřejmě velmi náročné, interní komunikace by tomu měla v principu pomáhat," komentuje Poucha.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru