Firemní nástěnky plní plakáty lákající na novou zaměstnaneckou snídani i filmový maraton. Každou středu do hromadné pošty přistane nový newsletter. Sem tam spadne do spamu či zůstává nepovšimnut. Na firemních časopisech se kupí prach. Výše zmíněné komunikační nástroje tvořily po mnoho let základní stavební kameny, na kterých firmy budovaly principy své interní komunikace. Způsoby, jak promluvit ke svým zaměstnancům, ale stále více ovlivňují trendy jako digitalizace či agilní řízení, tedy práce v malých týmech, které se věnují samostatným projektům. Nutná je jednoduchost sdělení i neformální rozmluva a spolupráce. I přesto značná část českých firem "zamrzla" u tradičních způsobů komunikace a nové trendy si osvojuje velice pomalu.

"Společnosti si neuvědomují, co je skutečně pro zaměstnance důležité a zajímavé. Vede to k tomu, že komunikují věci nejasně, bez zřejmé přidané hodnoty. Zaměstnanci jsou potom ke komunikaci slepí. Ale rozhodně informace i zapojení potřebují," vysvětluje zakladatel Institutu interní komunikace a pedagog Tomáš Poucha.

Správné nastavení předávání informací ve firmě podle něj spočívá ve třech krocích. Základ tvoří vyjasnění rolí, očekávání a úkolů, které má v dané společnosti komunikace splňovat. Stejně tak je důležité pochopit potřeby zaměstnanců. "Teprve ve třetím kroku se díváme na jednotlivé komunikační kanály, které nám pomohou všechna tato zadání splnit," dodává Poucha. Pro dlouhodobé efektivní fungování předávání informací ve firmě je nutné, aby se do komunikačního procesu zapojili všichni zaměstnanci. Dopomoci jim k tomu může zejména jejich nadřízený či manažer.

"Manažer je nejvlivnější, ale také nejsložitější komunikační 'nástroj'. Abychom ho přesvědčili, musíme být srozumitelní, věcní, musí být jasný reálný přínos toho, co děláme a co chceme. To je samozřejmě velmi náročné, interní komunikace by tomu měla v principu pomáhat," komentuje Poucha.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte:
  • Jak oblíbený je ve firemní komunikaci intranet?
  • Jaký význam má v interní komunikaci v době sociálních médií osobní setkání?
  • - Jsou firemní magazíny na ústupu?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.