Stále více automobilek zvažuje, že v příštích letech zcela přestanou nabízet své automobily prostřednictvím dealerů a budou je zákazníkům prodávat napřímo. "Dealeři se v podstatě promění v místa, kde se budou zákazníkům vydávat nové vozy dané značky," předpovídá někdejší šéf leasingové společnosti ŠkoFin Jan Kranát, který se dnes on-line prodejem vozů zabývá.

Podle nejnovějšího globálního průzkumu poradenské společnosti KPMG mezi tisícovkou vrcholných představitelů automobilového průmyslu z tohoto důvodu do roku 2025 skončí 30 až 50 procent dealerů.

V Česku již zrušení prodeje přes dealery řeší několik automobilek. Změna by se mohla odehrát v horizontu příštích 10 let.

Způsob, jak lidé nakupují nová auta, se mění. Ještě před 15 lety se podle dealerů člověk "rozhoupal" ke koupi zpravidla po osmé až desáté návštěvě showroomu, dnes stačí jedna návštěva a je jasno. Než zákazník vyrazí se na automobil podívat, většinou si všechny informace zjistí předem na internetu. Automobilky běžně nabízejí možnost si vůz na svých webových stránkách nakonfigurovat. Během několika minut je možné si na počítači poskládat vůz v různých variantách a podívat se, jak cenu ovlivní silnější typ motoru, kožené sedačky či třeba automatická převodovka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru