Nezřídka pacienti odcházejí z ordinace s lékařskou zprávou plnou termínů, kterým nerozumí. Nebo si nejsou jistí dávkováním léků, případně nedokážou odhadnout moment, kdy už je potřeba odvézt dítě s horečkou do nemocnice. Pro takové případy zdravotní pojišťovny zřizují telefonické linky, na nichž se volající může poradit s odborníkem − 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. V Česku dnes může tuto službu využívat téměř dva a půl milionu pojištěnců.

Jednu takovou linku si před rokem zřídila Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra (ZP MV), která je s více než 1,3 milionu klientů druhou největší. Hned po Všeobecné zdravotní pojišťovně, jež má téměř šest milionů klientů. Klienti ZP MV si k nové službě teprve hledají cestu − k odborníkům se zatím dostane zhruba 130 hovorů za měsíc. "Nejčastěji volají lidé v pondělí odpoledne v časech mezi 13. až 15. hodinou a v pátek dopoledne kolem deváté hodiny," uvedla mluvčí pojišťovny Hana Kadečková. Lékařů je na lince necelá desítka, střídají se v dvousměnném provozu.

ZP MV ale nebyla první, s podobnou službou přišla již před jedenácti lety Oborová zdravotní pojišťovna (OZP), se 735 tisíci klientů čtvrtá největší. A zájem jejích klientů o tuto službu v průběhu let narostl. Zatímco v roce 2012 linka vyřídila zhruba 70 telefonátů měsíčně, loni už jich bylo téměř 690. Nepřetržitou telefonickou zdravotní poradnu má již deset let i Revírní bratrská pokladna s 429 tisíci klienty. Tato zdravotní pojišťovna působí hlavně na Moravě a ve Slezsku a měsíčně vyřídí 60−90 hovorů.

Službu Lékař na telefonu pro ZP MV provozuje společnost Allianz Assistance. Pojišťovna firmu oslovila s tím, že by klientům ráda nabídla něco nového. Následný průzkum Allianz ukázal, že lidé nechtějí kvůli sebemenší nejasnosti vysedávat v čekárně. Hledají zdroj informací, který by byl dostupný kdykoliv.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte:
  • - Který den a v kterou denní dobu volají klienti na poradenskou linku nejvíce?
  • - S jakými dotazy se na lékaře nejčastěji obrací?
  • - Které další organizace kromě zdravotních pojišťoven provozují poradenské linky pro pacienty?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.