Z dálky ten obchod připomíná kavárnu: klobouky pověšené na zdi působí jako nabídka kávových kapslí seřazených podle odstínu. Stačí je obkroužit pohledem a vybrat si podle toho, na jak silný módní doplněk si zákazník troufá. Tady, nedaleko Pařížské ulice, vyhlášené luxusním zbožím, se snaží tradiční česká firma vrátit kdysi dobré jméno tuzemskému kloboučnictví. A zároveň do českých ulic vnést svou představu o eleganci.

Vlajková prodejna v Praze na Starém Městě nabízí extravagantní kousky i decentní pokrývky hlavy s jemným šmrncem dávných černobílých filmů. Společnost Tonak ji otevřela před třemi roky, aby vyzkoušela nový obchodní model. Už nechtěla být pouhým výrobcem pro jiné značky, rozhodla se pro návrat k tradiční značce a k vlastním modelům. Po třech letech fungování to vypadá, že si české klobouky opět našly svého zákazníka.

"Jsme spokojení s výsledkem. Přeje nám móda, která vrací klobouky − před 10 lety tomu tak ještě nebylo," pochvaluje si spolumajitel firmy Tonak a jeden ze tří akcionářů Michael Tělecký. Malá síť zatím šesti obchodů, které kromě Prahy najdeme třeba v Ostravě nebo v Českých Budějovicích, si na sebe vydělá. Podnik proto plánuje otevřít další pobočku v Brně. Poohlíží se i v zahraničí a zvažuje místa jako Varšava či Moskva.

Světově proslulí − v sovětském bloku

Podnik, který letos očekává tržby přes 400 milionů korun, na změně image pracuje již několik let. "Už nejsme výrobcem pro babičky a dědečky, dostáváme se k mladší generaci," tvrdí manažer. On sám klobouky nosí a nosil by je prý, i kdyby nevlastnil podíl v Tonaku. Firma spolupracuje s blogery, designéry nebo návrháři − její pokrývky hlavy do svých kolekcí začleňují například Klára Nademlýnská, Kateřina Geislerová. Nebo Jiří Kalfař, který klobouky Tonak minulý týden odvezl na jednu z nejdůležitějších akcí v módním světě, New York Fashion Week.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru