Na českém trhu s doručováním balíků se schyluje ke střetu. Do oblasti, kde v současnosti dominuje Česká pošta, na jaře vstoupí nový silný hráč, společnost Zásilkovna.
"Doteď jste si mohl vyzvednout v Zásilkovně zboží koupené z internetového obchodu. Nyní budete moci přes Zásilkovnu cokoliv poslat komukoliv," říká majitelka společnosti Simona Kijonková.
Příchod této firmy může znamenat výraznou změnu poměrů. Kijonková rozvíjí svůj byznys rychlým tempem − v Česku i v zahraničí. V současnosti společnost působí již ve dvanácti zemích a plánuje další expanzi. Podle aktuálních výsledků v roce 2018 meziročně téměř zdvojnásobila obrat své skupiny, jejíž je Zásilkovna klíčovou součástí, na 790 milionů korun. A pro letošní rok opět plánuje téměř dvojnásobný růst.
100 milionů
Celkem podle odhadů loni putovalo Českem asi sto milionů zásilek. Na Zásilkovnu připadlo 11,2 milionu, na Českou poštu více než 40 milionů.
Zásilkovna má v současnosti v Česku asi patnáct set výdejních míst. Jsou to převážně malé obchody, které s firmou spolupracují jako franšízy. V průběhu letošního roku však má počet míst narůst na tři tisíce. Tedy přibližně na stejný počet, jako má Česká pošta poboček. "Cílem je dostat se na úroveň pošty a nabídnout zákazníkům alternativu," říká Kijonková.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru