Výrobci kamionů a autobusů budou muset výrazně snížit množství škodlivin, které do ovzduší vypouští jejich vozy. Do roku 2030 budou muset emise snížit o 30 procent oproti současnosti. Dohodl se na tom v úterý Evropský parlament s Radou EU, která zastupuje všech 28 členských států.

Těžké vozy se na produkci oxidu uhličitého ze silniční dopravy podílejí asi čtvrtinou. Téměř 70 procent těchto emisí přitom způsobují kamiony. Evropská unie dosud žádné limity na emise u nákladních vozů nemá, na rozdíl od zemí jako Čína, Japonsko, USA či Kanada.

"Schválením vůbec prvních emisních standardů pro nákladní automobily jsme udělali další krok k dosažení našich cílů, ke snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030," uvedl v úterý komisař pro ochranu klimatu a energetiku Miguel Arias Canete.

Už v roce 2015 uzavřely státy Evropské unie takzvanou Pařížskou dohodu o klimatu. Podle ní mají snižovat emise tak, aby se v roce 2030 dostaly o 40 procent níže oproti roku 1990. Doprava ale zůstává jediným odvětvím, kde produkce oxidu uhličitého rok od roku navzdory dohodě roste.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.