Společnost HOPI uvedla na svém profilu na sociální síti LinkedIn, že začala využívat road train, tedy kamion delší než je v Česku maximálně povolených 22 metrů.

„Začali jsme operovat s roadtrainem, nebo taky interně HOPI trainem. Čtyři teplotní režimy, délka 25,25 metrů a maximální hmotnost nákladu 21 tun. To vyžaduje povolení od ministerstva dopravy, Policie České republiky a zapnuté majáčky po celou jízdu. V první fázi jsme dostali povolení pro dva tyhle krasavce na cestu Praha-Prostějov,“ uvedla společnost.

Maximální rozměry nákladních vozidel a jízdních souprav jsou přesně stanoveny vyhláškou ministerstva dopravy. Za určitých podmínek je však možné tato omezení překročit, a to nejen formou takzvaných nadrozměrných přeprav, ale i prostým prodloužením jízdní soupravy připojením dalšího taženého vozidla.

Dopravce k tomu ovšem potřebuje odpovídající povolení ministerstva dopravy, které se vydává na omezenou dobu tří měsíců. Úřad většinou povoluje provoz těchto delších souprav, takzvaných gigalinerů nebo road trainů, za podmínek, že trasa vede po dálnicích, přičemž nájezd a sjezd nesmí být delší než zhruba 10 kilometrů a nesmí křižovat železniční trať.

"Obě soupravy jsme pořídili jako vlastní investici. Rozhodli jsme se pro variantu sólo + návěs, neboť v případě nutnosti můžeme sólo vozidlo použít ihned v naší LTL distribuční síti. Vybrali jsme si hotové řešení od výrobců bez dalších požadavků na speciální úpravy. Úsporu na konkrétní relaci v porovnání se servisem standardních kamionů máme vypočítanou zatím teoreticky a až po šesti měsících ostrého provozu budeme znát reálná čísla," uvedl mluvčí HOPI Holding Jan Škoda.

Získat povolení podle něj nebyl problém. "Máme již více než pětiletou zkušenost se žádostmi o povolení pro Euro Trailery, tedy návěsy prodloužené o 1,3 metru pro další 3 paletová místa," doplnil Jan Škoda s tím, že firma má v plánu soupravy road train rozšiřovat podle aktuálních zakázek a legislativy v zemích, kde holding působí.

Související