Na nedávno skončeném veletrhu sportovního vybavení a oblečení ISPO v Mnichově zaujala spolupráce dvou českých firem. Na akci, která je klíčová pro všechny světové firmy v oboru, přivezla česká značka Alpine Pro bundu s nanomembránou od domácího výrobce Nanomembrane.

Technologické řešení této textilie je do značné míry unikátní. Kromě Alpine Pro ji aktuálně testuje také menší tuzemská značka Faramugo. Nanovlákna o tloušťce menší než tisícina milimetru umožňují utkat výjimečně hustou strukturu textilie. To má umožnit voděodolnost zvenčí zároveň při zachování prodyšnosti zevnitř. To v outdoorovém průmyslu dosud zajišťovaly hlavně membrány chemicky upravované pomocí fluorkarbonů, jako je například Gore-Tex. Jejich výroba a použití se ovšem jeví jako ekologicky problematické a vlády jednotlivých zemí je postupně zakazují. Výrobci oblečení tak hledají alternativy.

"Chtěli jsme na membránách od firmy Nanomembrane postavit výrobkovou řadu už dřív, ale donedávna ty textilie nedosahovaly špičkových parametrů ve všech požadovaných ohledech. To se teď už vychytalo. Předpokládám, že na Vánoce tyto výrobky uvedeme na trh," říká majitel Alpine Pro Václav Hrbek.

1 miliarda korun

je podle vedení Alpine Pro odhadovaný konsolidovaný obrat firmy za rok 2018. To z ní dělá lídra trhu se sportovním oblečením do přírody v Česku.

Olympiáda pomáhá

Alpine Pro je známá také jako dodavatel oblečení českých výprav na olympijské hry. Na ty další do Tokia ale nová nanomebrána použita nebude. "Do vysokých teplot japonského léta potřebná není. Kolekci už nyní navrhujeme a vzorujeme, sami sportovci se podílejí na jejím vývoji. Představena bude koncem roku," popisuje Hrbek. V minulosti Alpine Pro vycházelo v designu kolekcí z motivů z děl malířů Alfonse Muchy nebo Františka Kupky, před třemi lety v brazilském Riu de Janeiru se na tričkách, kalhotách a bundách objevila karikatura Emila Zátopka, loni v Pchjongčchangu pak zaujala retročepice Raškovka.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru