Prodej nových aut v Číně se v lednu meziročně snížil o 15,8 procenta na 2,37 milionu vozů. Největší automobilový trh na světě se tak propadl již sedmý měsíc po sobě. Oznámil to v pondělí čínský svaz výrobců automobilů (CAAM) s dodatkem, že v únoru očekává další prudký pokles.

Loni v prosinci se prodej aut v Číně snížil o 13 procent a v listopadu o 14 procent. Za celý rok 2018 pak trh vykázal první celoroční pokles po 20 letech, když se prodalo 22,7 milionu aut - o šest procent méně než v roce 2017.

"Příčinou propadu prodeje je i nadále celkové zpomalení ekonomiky a pokles spotřeby v malých a středně velkých čínských městech," řekl agentuře Reuters zástupce CAAM Sü Chaj. Kromě zpomalování hospodářského růstu se čínská ekonomika potýká rovněž s dopadem obchodních sporů se Spojenými státy, připomněla agentura Reuters.

Na oblibě nicméně neztrácejí auta na alternativní typy pohonů. Jejich prodej se v lednu zvýšil na 95 700. To podle údajů CAAM představuje meziroční nárůst o 140 procent.

Čína je největším automobilovým trhem světa, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Země je důležitým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru