Začátek letošního roku nebyl pro německý automobilový koncern Volkswagen příliš dobrý. Zejména kvůli slabší poptávce v Číně a Americe dodal v lednu na trh jen 882 200 automobilů, meziročně o 1,8 procenta méně. Mateřské společnosti české Škoda Auto se nicméně podle jejího pátečního sdělení podařilo získat větší podíl na upadajícím globálním automobilovém trhu.

Větší podíl na trhu má nyní VW v Evropě, Jižní Americe a Asii. Na největším trhu s auty v Číně sice německý koncern vykázal pokles prodeje o 2,9 procenta na 387 300 kusů, dařilo se mu ale lépe než trhu jako celku.

Šéf prodeje koncernu Volkswagen Christian Dahlheim označil za největší výzvy prvních měsíců roku situaci v Číně a blížící se vystoupení Británie z Evropské unie. Loni předal největší prodejce automobilů na světě zákazníkům 10,83 milionu aut - vůbec nejvíce v historii.

Z jednotlivých značek koncernu vykázal o tři procenta slabší odbyt výrobce luxusních vozů Audi, sama značka VW prodala o 3,4 procenta méně aut a prodej sportovních vozů Porsche se snížil o 16,1 procenta. Naopak Seat dokázal prodej v lednu zvýšit o 14,2 procenta a se 44 500 prodaných vozů zaznamenal vůbec nejlepší leden v historii. Škoda Auto dodala svým zákazníkům na celém světě minulý měsíc 102 600 vozů, meziročně o 1,1 procenta méně.

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru