Konkurenční boj a zvyšující se nároky zákazníků nutí obchodní řetězce v Česku měnit design svých prodejen potravin. Největší z nich podle tržeb − společnost Kaufland − loni investovala do otevření nových obchodů a rekonstrukce těch stávajících více než 3,1 miliardy korun. Obdobnou částku Kaufland plánuje utratit i v letošním roce.

Stovky milionů korun investuje také Penny Market − největší řetězec v tuzemsku podle počtu obchodů. "V současné době prochází celá síť prodejen Penny Market největší modernizací v historii," sdělil HN jednatel společnosti Martin Peffek.

"Postupně kompletní modernizací projde všech našich 380 prodejen," dodal s tím, že vloni firma zcela změnila koncept více než 70 poboček. Cílem je, aby jejich design oslovil i nové zákazníky.

"Celková investice překoná jednu miliardu korun," prohlásil Peffek.

Většina oslovených obchodníků zároveň plánuje otevření dalších prodejen, ačkoli prostor pro expanzi je na českém trhu značně omezen. Spíše než hypermarkety mají šanci uspět menší formáty, tedy supermarkety a hlavně diskonty, upozorňuje Zdeněk Skála, odborník na průzkum maloobchodu v poradenské firmě GfK. Hustší síť prodejen v důsledku znamená, že zákazník je vybíravější a je těžší udržet jeho věrnost.

"To, že v současnosti vidíme růst investicí řetězců do modernizace prodejen, je do značné míry nutnost," řekl Skála. "Z výzkumu GfK vyplynulo, že jednou z největších překážek, proč zákazníci odmítají nakupovat v konkrétních obchodech, je nepříjemné nákupní prostředí," vysvětlil.

Modernizací už prošla většina prodejen Lidl a další přijdou na řadu letos. V nových obchodech najdou lidé automaty na kávu, v některých je bezplatná wi-fi.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru