Základ mobilní myčky tvoří velký tahač a návěs, obsluhu zajišťují dva pracovníci. Mycí linku tvoří box s mřížkovou podlahou, kterou propadávají hrubé nečistoty a odpadní kapalina směřující do centrální čistírny odpadních vod a následně do nádrže s kapacitou tři krychlové metry. Informační systém monitoruje stupeň znečištění vody.
Myčka si samostatně ohřívá vodu na 40 stupňů a dokáže mýt také párou. Linka je určena pro vozíky s nosností od jedné do osmi tun.
Souprava jezdí pět dní v týdnu po různých logistických areálech. Po příjezdu na místo lze mycí linku uvést do provozu během 30 minut. Nebezpečný odpad vznikající mytím vozíků odváží a likviduje nasmlouvaný partner, který je zodpovědný za likvidaci odpadů.
Jedna třetina návěsu je určena pro pohodlné ubytování posádky. Zahrnuje ložnici, obývací pokoj s kuchyňskou linkou, toaletu a sprchový kout.
Mytí vozíků skládá z několika částí:
- komplexního mytí exteriéru vozíku (odmaštění, umytí od prachu a bláta),
- komplexního mytí interiérové části (vyluxování nečistot v kabině řidiče, vyčištění oken a oživení plastů),
- promazání stožáru a náprav,
- vyčištění motoru, jeho částí a kabiny vozíku,
- vyčištění baterie a prostoru, kde je baterie uložená.
„Ve velkém množství výrobních a logistických areálů jsem neviděl prostory, které jsou vyčleněny a hlavně určeny pro mytí manipulačních vozíků. Tyto areály vypadají, že jsou moderní z pohledu skladování a výroby, nicméně potřebné zázemí tam často pro čištění a mytí vozíků schází,“ řekl Jiří Eigl, technický ředitel Still ČR.