Sázení na pobočkách, minimálně u lídrů tuzemského trhu sázek na sport nebo politiku, ještě není mrtvé. Ač se jeho pomalá smrt s nástupem digitalizace a s rostoucí popularitou takzvaných live sázek čekala. Celkově se v odvětví sice podíl off-line sázek propadl na jednotky procent, u Tipsportu a Fortuny ovšem stále věří, že pobočky mají budoucnost.

Domácí jednička Tipsport provozuje aktuálně spolu se sesterskou značkou Chance asi 1000 poboček (800 + 200). Dvojka Fortuna jich má kolem 600. A obě společnosti plánují do míst, kde se sází postaru, tedy s papírkem a tužkou, dál investovat.

Vklady na pobočkách Fortuny v Česku představují asi deset procent z celkových náběrů sázek. Loni podle generálního ředitele české Fortuny Davida Vaňka tržby z poboček rostly. "Když jsem do Fortuny před třemi lety přišel, dostal jsem od vlastníků úkol zrevidovat retail, tedy sázení na pobočkách. On-line přišel před deseti lety, od té doby do roku 2015 off-line nepřetržitě klesal. Pokud jsme ho nechtěli zrušit, museli jsme na pobočkách rozšiřovat služby. Nově tak třeba nabízíme i loterie," říká Vaněk. Další využití pro pobočky přichází právě v propojení se sázením po internetu. "Vsadíte si přes mobil v tramvaji, než dojedete na konečnou, vyhrajete, peníze se vám připíšou na váš on-line účet, na konečné vidíte pobočku a jdete si je k nám vybrat," popisuje.

Podobný optimismus vládne i u Tipsportu. "Růst náběrů na pobočkách v loňském roce nás příjemně překvapil. Přes internet dnes přijímáme 95 procent sázek, ale loni se tento údaj měnil už jen v promilích," říká šéf komunikace Tipsportu Václav Sochor.

Vyklizené pole

Do jisté míry je to na úkor menších sázkových kanceláří, které boj na této frontě vzdaly. SazkaBet provozuje dlouhodobě pouze on-line sázení, SynotTip je pouze na internetu od počátku tohoto roku a Victoria-Tip v září loňského roku skončil úplně.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru