Znaky insolvence vykazoval e-shop s módou Zoot.cz už měsíce před tím, než vážné problémy přiznal. Mnoho dluhů po splatnosti, ztrátový provoz a neochota stávajících akcionářů přilévat nový kapitál do firmy pak znamenala, že koncem loňského roku došla trpělivost poskytovateli úvěru, Raiffeisenbank, a své pohledávky za Zootem prodal investiční skupině Natland.

"Věřitel neměl zájem dále podporovat dlužníka a trval na realizaci zajištění. Naším vstupem do této věřitelské pozice získal Zoot čas na navržení adekvátních restrukturalizačních opatření při možnosti zachování provozu společnosti," říká šéf Natlandu Tomáš Raška.

Značka Zoot má ale podle něj potenciál k tomu, aby se z problémů dostala. "Jsme připraveni poskytnout provozní financování. Určitě to z naší strany není pouhá spekulace na obchod s pohledávkou," dodal.

500 lidí

je nyní zaměstnáno v Zootu. I oni žijí momentálně v nejistotě, zda a jak bude Zoot dál pokračovat. V prvním pololetí loňského roku utržil obchod s módou 518 milionů korun při ztrátě 55 milionů korun. Firma uváděla, že obsloužila přes 500 tisíc zákazníků.

Aktuálně drží Natland pohledávky od různých věřitelů Zootu za více než 150 milionů korun. Další plánuje vykupovat. S klíčovými dodavateli Zootu ze stran obchodníků jedná partnerská společnost Natlandu JS Credit, s dalšími věřiteli pak sám Natland. Celkem Zoot eviduje dluhy ve výši téměř půl miliardy korun.

Jak z toho ven

"Do podzimu loňského roku probíhala naše spolupráce bezproblémově. Komplikace při neuhrazení závazků nastane zejména snížením cash flow, což je v měřítku naší společnosti velmi citelný zásah," říká Matěj Formánek, provozní ředitel společnosti Hanza Sport. Ta má jako dodavatel značek Meatfly nebo Nugget vůči Zootu pohledávku za více než 200 tisíc korun. Splacena měla být 1. července loňského roku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru