Slabší poptávka čínských spotřebitelů po chytrých telefonech iPhone se nepříznivě podepsala na výsledcích společnosti Apple za poslední tři měsíce roku 2018. Tržby technologické firmy klesly meziročně o pět procent na 84,3 miliardy dolarů.

Zájem o iPhony byl v Číně, která je největším světovým trhem s mobily, ovlivněn zpomalováním ekonomiky a nejistotou spotřebitelů spojenou s možnými ekonomickými dopady obchodní války, kterou s Čínou vedou Spojené státy. Roli však podle řady analytiků hrála i vysoká cena mobilů od Applu a větší konkurence a kvalita levnějších čínských značek.

Podle generálního ředitele firmy Apple Tima Cooka se však v případě obchodních sporů začíná situace zlepšovat, a to díky probíhajícím jednáním mezi zástupci obou velmocí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru