Andrea Vaníčková se v advokacii vypracovala až do nejvyšších pater. Zabývala se soudními spory, měla pod sebou velké arbitráže a vedla několik týmů lidí. Běžně trávila 12 hodin v kanceláři, mnohdy si povinnosti vyžádaly, aby tam i přespala.

"Byla jsem chycená v systému, byla jsem workoholik a myslím si, že jsem tenkrát už vnímala syndrom vyhoření, o kterém se však tehdy ještě nemluvilo," vzpomíná čtyřicetiletá žena. Sedí v jedné z pražských kaváren a o své minulosti vypráví jako o filmu, ve kterém hrála jednu z rolí. Dnes se na své tehdejší angažmá dívá s odstupem.

Soudní síň a tvrdé právnické vyjednávání vyměnila za voňavější byznys − prodává kosmetiku. Před pěti lety založila s kolegyní firmu Biorganica, která se postupně dostala do povědomí tisíců žen z celého Česka. Po celém světě vyhledává ty nejčistší přírodní bioprodukty a dováží je do tuzemska. Letos už podle odhadů prodá výrobky téměř za 20 milionů korun.

Kariérní restart u ní nastartovalo vyčerpání z předešlé práce a také zvažování potomka."Bylo mi asi 29 let, když jsem dělala dvě velké arbitráže po sobě, a tehdy jsem se seznámila s budoucím manželem. Měla přijít další arbitráž a v ten moment jsem věděla, že nemám šanci rozvinout vztah," vypráví Andrea Vaníčková. Ochotu dřít a trávit celé dny i noci v práci přisuzuje výchově a době, v níž vyrůstala.

"Patřím k té generaci, která dospívala v komunismu, což nás hodně ovlivnilo. Máme v sobě velký smysl pro zodpovědnost, neposloucháme své potřeby a upřednostňujeme jiné na úkor vlastních práv," myslí si Andrea Vaníčková.

Dnes podle ní mnozí kritizují mladší generaci za to, že chce skloubit práci s osobním životem. Ona však životní postoj lidí mezi dvacítkou a třicítkou oceňuje. "Tak je to v pořádku," doplňuje.

Po odchodu z velké korporace BBH založila vlastní právní kancelář HVH Legal. A přestože se Andrea Vaníčková snažila rozvolnit pracovní tempo, zásadní změna přišla až s narozením dcery. Během mateřské začala přemýšlet o tom, co bude.

Jedno věděla jistě − už se nikdy nechce vrátit do podobného pracovního prostředí, kde předtím působila. "Když se mi narodilo dítě, začala jsem řešit, čím ho mazat. Četla jsem složení kosmetiky a zjistila, že obsahuje běžně složky, které jsou podezřelé z řady rizik negativního vlivu na zdraví," vysvětluje matka tří dětí.

Z bioveletrhu v Norimberku se dozvěděla o kosmetice značky Inlight, kterou vyrábí v britském hrabství Cornwall italský lékař Mariano Spiezia. Vyrazila za ním a po setkání s tímto tvůrcem kosmetiky se rozhodla, že vedle advokacie začne podnikat. Doma tehdy měla roční dceru. Do zcela odlišného byznysu se vrhla právě i díky ní.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.