Když profesor Petr Slavíček mluví o fyzikální chemii, září mu oči jako malému klukovi. "Dodnes si vzpomínám na momenty, kdy jsem jako student pochopil nějaký problém, a na to vzrušení, které mě tehdy přepadlo. A tyhle rozlité endorfiny se z pozice pedagoga snažím přenášet na své studenty," říká Slavíček, který působí na Ústavu fyzikální chemie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Dvaačtyřicetiletý profesor se zabývá výzkumem vlivu světla na molekuly a za své vědecké působení získal i prestižní Cenu Neuron pro mladé vědce a také dvě Ceny Učené společnosti.

Stejně jako věda ho baví i učení. Cítí ale, že by se měl změnit zažitý způsob výuky. Učitelé by podle něj měli přestat přednášet a začít opravdu učit. "V okamžiku, kdy se člověk začne ptát, co studenty naučil, zjistí, že je to daleko méně, než odpřednášel," říká Slavíček.

Školy podle něj stále používají systém, který se vyvinul někdy před 900 lety, kdy vznikaly první univerzity. "Tehdy byly neuvěřitelně nákladné technologie na zaznamenávání informací jako papír či pergamen a studentům nezbývalo než naučit se vše z přednášek. Dnes je ale situace zcela jiná," podotýká profesor.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.