Snaha o vyšší úspory a enormní náklady na vývoj elektrických aut či autonomních systémů i další důvody vedou automobilky stále častěji k tomu, aby spolupracovaly, nebo dokonce fúzovaly. Úspěšných pokusů, kdy se dali dohromady konkurenti, je ale ve světovém autoprůmyslu poskrovnu.
O úzké spolupráci ve výzkumu a vývoji autonomních systémů řízení jedná německá trojice Volkswagen, BMW a Daimler. Popud k tomu dal podle středečních informací serveru Spiegel Online šéf Volkswagenu Herbert Diess.
Rozhodnutí o vzniku "megaaliance" by mělo padnout během března. Do plánovaného obchodního svazku se zapojí i klíčové dodavatelské firmy, například Bosch nebo Continental.
36 miliard
dolarů je hodnota fúze Daimleru a Chrysleru, ohlášené v květnu 1998. Tehdy to bylo největší spojení s cizí firmou v historii USA.
Ve vývoji autonomních systémů dosud v Německu existovaly jenom dílčí dohody. Například BMW ji podepsalo s americkým Intelem a Fordem.
Tato druhá největší americká automobilka se nedávno dala dohromady s Volkswagenem. V první etapě spolupráce půjde o společnou výrobu lehkých užitkových aut, například pick-upů. Pokud se kooperace osvědčí, mohla by se rozšířit o výzkum a vývoj elektrických aut, autonomních systémů i ekologických spalovacích motorů.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru