Nataša Rousková strávila celý život kolem piva. Posledních více než dvacet let z klíčové pozice sládka, respektive sládkové vládne přerovskému pivovaru Zubr. Nad sebou už má jen ředitele. "Šéfuji výrobě, zodpovídám za ni. Řídím čtyři mistry jednotlivých výrobních středisek a přes ně i směnmistry a dělníky na těchto střediscích, dále laboratoř, manažerku kvality a šéfku laboratoře," vypočítává Rousková, když se potkáváme v jejím přerovském působišti. Aktuální plány energické osmapadesátileté dámy se týkají dokončení naplánovaných investičních projektů v pivovaru, pak chce pomalu zamířit do penze.

Ženy ve vedení středního či velkého pivovaru jsou v Česku stále spíš výjimkou, přesto do tohoto typicky mužského světa pronikají. Například v Bernardu je výrobní ředitelkou Jana Hajníková, ženy ale najdeme i na pozicích sládků. Působí ovšem spíš v mini- a mikropivovarech, například Martina Valterová v teplickém Monopolu, Kateřina Fialová v Létajícím chroustu nebo Daniela Tallová v pivovaru Moucha. Nataša Rousková je jedinou českou sládkovou ve větším pivovaru, navíc s dlouholetou zkušeností z oboru.

Pivo prý měla ráda vždy, profesně ale k němu původně vůbec nesměřovala. Chtěla být kosmetičkou a pokud možno míchat parfémy.

"Ty se trochu paradoxně studovaly na potravinářské fakultě VŠCHT. V předposledním ročníku jsme museli absolvovat kolečko všemi katedrami od cukru přes konzervárenství až po pivo na katedře kvasné chemie a bioinženýrstí. Profesoři na této katedře byli obrovští profesionálové a nadšenci a spolupráce s nimi mě naplňovala," vzpomíná Rousková na to, co její profesní dráhu k pivu stočilo.

22. rok

působí Nataša Rousková na pozici sládkové v přerovském pivovaru Zubr.

Po ukončení školy ještě před rokem 1989 nastoupila do Severomoravských pivovarů a sladoven, koncernového podniku Přerov.

"Pracovala jsem jako referentka, poté jako podnikový mikrobiolog a po mateřské dovolené jako podnikový technolog. Po určité době jsem ale chtěla pracovat přímo v pivovaru, a tak jsem nastoupila do Zubru jako podsládek a od roku 1998 už jako sládková pivovaru."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru