Velké globální reklamní agentury vědí, že se musí měnit. Připomíná jim to mimo jiné pohled na vývoj cen jejich akcií z poslední doby.

Investoři tří největších firem na trhu − britské WPP, francouzského Publicisu a amerického Omnicomu − ztratili od začátku roku 2017 na investici do nich desítky procent.

V případě WPP spadla cena akcií dokonce o 50 procent, Publicisu asi o 20 procent a Omnicomu o deset.

Jednička v oboru podle tržeb i počtu zaměstnanců WPP oznámila na konci loňského roku tříletý plán kompletní restrukturalizace celé skupiny. Do její sítě patří mimo jiné značky jako Ogilvy, Young & Rubicam, Kantar či Wunderman. Co plán přinese? Sloučení nebo zrušení asi 200 kanceláří a propuštění více než 3000 zaměstnanců. Dnes pro WPP pracuje celkem 130 tisíc lidí. Škrty mají ušetřit 275 milionů liber (téměř osm miliard korun).

Postarat se o to má nový ředitel Mark Read, který nahradil zakladatele a dosavadní ikonu firmy Martina Sorrella, který v dubnu poté, co odstoupil, čelil internímu vyšetřování s podezřením z bossingu (šikaně na pracovišti způsobované nadřízeným) a zneužití pravomocí při řízení WPP.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se plán dotkne české pobočky WPP?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se