Velké globální reklamní agentury vědí, že se musí měnit. Připomíná jim to mimo jiné pohled na vývoj cen jejich akcií z poslední doby.

Investoři tří největších firem na trhu − britské WPP, francouzského Publicisu a amerického Omnicomu − ztratili od začátku roku 2017 na investici do nich desítky procent.

V případě WPP spadla cena akcií dokonce o 50 procent, Publicisu asi o 20 procent a Omnicomu o deset.

Jednička v oboru podle tržeb i počtu zaměstnanců WPP oznámila na konci loňského roku tříletý plán kompletní restrukturalizace celé skupiny. Do její sítě patří mimo jiné značky jako Ogilvy, Young & Rubicam, Kantar či Wunderman. Co plán přinese? Sloučení nebo zrušení asi 200 kanceláří a propuštění více než 3000 zaměstnanců. Dnes pro WPP pracuje celkem 130 tisíc lidí. Škrty mají ušetřit 275 milionů liber (téměř osm miliard korun).

Postarat se o to má nový ředitel Mark Read, který nahradil zakladatele a dosavadní ikonu firmy Martina Sorrella, který v dubnu poté, co odstoupil, čelil internímu vyšetřování s podezřením z bossingu (šikaně na pracovišti způsobované nadřízeným) a zneužití pravomocí při řízení WPP.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.