Možná byste čekali, že některé věci budou vyhrazeny jen té nejurozenější automobilové smetánce a u takového Rolls-Royce by mezi ně měl patřit motor. Nepatří, 6,6litrový vidlicový dvanáctiválec, který najdete pod kapotou honosného kupé Wraith (nejsilnějšího Rolls-Royce historie) nebo limuzíny Ghost, s drobnými úpravami pohání ještě BMW M760Li.
A tak i když si na fotografiích prohlížíte nejdražší verzi řady 7 od BMW, která se všemi příplatky vyjde na 5,7 milionu, jedná se vlastně o nejlevnější Rolls-Royce. I lehce jetý Ghost stojí asi 6,2 milionu. BMW luxusní britskou značku vlastní, a tak využívá koncernové synergie. Ostatně: ve Škodě Octavii také můžete mít naftový dvoulitr, který do velké míry odpovídá tomu v Audi A4, ne?
Vidlicový dvanáctiválec v řadě sedm má pochopitelně úplně jiné vychování než chraptící diesel. Předně má sice 448 kilowattů, ale dokud si nezačnete hrát s nastavením jízdních režimů a zůstanete v tom komfortním, ani o výkonu hodném supersportu nebudete vědět. Reakce na povel plynu je pomalá, jako by se vás řídicí jednotka radši před každým dotykem pedálu zeptala: "Skutečně si to přejete, sire?" Úslužnost hodnou letitého majordoma řada 7 podědila po automobilových šlechticích z Británie.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111