Americká šperkařská společnost Tiffany svým zákazníkům nově poskytne informace o původu svých diamantů. Všechny kousky nechala označit laserem, který na ně vypálí okem neviditelné "výrobní číslo". To pak nese informace o regionu a zemi, kde byl diamant vytěžen.

Chce tak vyjít vstříc některým zákazníkům, kteří chtějí mít jistotu, že si nekoupí takzvané krvavé diamanty, z jejichž prodeje se financují konflikty v Africe.

Tiffany nyní získává zhruba 80 procent svých diamantů v neopracovaném stavu, kdy je nakupuje rovnou od zdroje, tedy často od těžařských společností. Zbytek pak pochází od prostředníků. Tiffany tak zatím nedokáže zákazníkům přesně říci, v jakém dole byl konkrétní diamant vytěžen, popisuje agentura Bloomberg.

1,01 miliardy dolarů

byly tržby Tiffany ve třetím čtvrtletí 2018, což byl meziroční nárůst o čtyři procenta. Čistý zisk poklesl o pět procent na 94,9 milionu dolarů.

Firma to plánuje do budoucna změnit a jít ještě dál. Tiffany jako vůbec první šperkařství chce do roku 2020 svým klientům poskytovat i další detaily o nabízených diamantech a jejich cestě z dolu až do luxusních prodejen. Informovat je chce například o tom, kde byly vybroušeny a usazeny.

Šéf společnosti Alessandro Bogliolo doufá, že jednou budou poskytovat i údaje o tom, kdo diamant vybrousil a kdo ho usadil do šperku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru