Společnost Dachser se rozhodla, že na všech evropských pobočkách vymění vozíky s tradiční olověnou baterií na lithium-iontové. Zvládnout to chce do konce roku 2022.

Realizace má probíhat krok za krokem. Lithium-iontová technologie už byla zavedena na pobočkách v Radeburgu a Erlensee v Německu, následovat budou nové stavby a přístavby, jako například na pobočkách ve Freiburgu či Mnichově, ve kterých už se předem počítá s potřebnou elektrickou infrastrukturou. Pobočky ale podle plánu nebudou pracovat s oběma technologiemi zároveň.

Dachser bude i nadále spolupracovat s různými dodavateli manipulační techniky. U bateriových technologií, dobíjecí infrastruktury a softwaru pro management energií ale sází na společnost Triathlon jako svého preferovaného dodavatele.

Ve srovnání s běžnými olověnými bateriemi s kyselinou se lithium-iontové baterie vyznačují mnohem delší životností, kratšími nabíjecími časy a zejména tím, že se můžou nabíjet průběžně, tedy i během kratších přestávek. Také nevyžadují speciální nabíjecí prostory. Díky li-ion bateriím tak lze ušetřit prostor i snížit počet vozíků. Na druhou stranu jsou mnohem dražší než tradiční olověné.

„Když zvážíte skutečnost, že odpadnou náklady na údržbu a náklady na opravy při poškození, protože baterie už nebudou muset být každý den vyjmuty z vozidla pro dobití, pak se nasazení lithium-iontové flotily vyplatí hned samo o sobě,“ tvrdí André Bilz, vedoucí fleetového managementu společnosti Dachser.

Vedle toho přispívá tato změna i k udržitelnosti životního prostředí. Zaprvé běžné baterie, které se musí vyměnit přibližně už po 1200 nabíjecích cyklech, obsahují jedovatý těžký kov – olovo. Navíc lithium-iontové baterie spoří energii a tím ušetří také cca 1600 kilogramu CO2 na manipulační vozidlo a rok, uvedla společnost. To při 6000 vozících představuje 9,6 milionu kilogramů CO2 za rok.

Související