Co spojuje superjachtu arabského šejka, přenosy z automobilových závodů formule 1, wi-fi internet v autobusech v Mexico City nebo počítače v letištních kioscích aerolinek Air France? U všech lze najít technologické vybavení, které pro ně zařídila, tedy zprostředkovala, česká firemní skupina Neeco (čti Nýko). Podobně pestrou paletou zákazníků z celého světa se může pochlubit málokterý tuzemský podnik.

Firma z pražského Karlína větším korporacím zprostředkovává externí služby od nejrůznějších dodavatelů, což sice nezní příliš atraktivně, v celosvětovém kontextu se ale v tomto oboru, outsourcingu, točí desítky miliard dolarů. V Česku podobné služby nabízejí desítky společností, například Quadro Net, 1. SDZP družstvo či Hospitality Media, pohybují se ale povětšinou jen na domácím trhu, na kterém ročně utrží maximálně jednotky až desítky milionů korun. Neeco oproti tomu zprostředkovává mnohem širší paletu služeb a s tržbami ve vyšších stovkách milionů je mnohem větší. Ale hlavně se mu povedlo expandovat do celého světa. V zahraničí pracuje pro nadnárodní korporace, různé vládní úřady i města, kterým za pomoci lokálních subdodavatelů na jejich pobočkách zřizuje internet, "zapůjčuje" servisní techniky nebo jim pronajímá výrobní haly.

"Hlavní byznys nadnárodních firem představuje asi tak pouhou pětinu všech jejich činností. Zbytek jsou jen dodatečné funkce, o něž se musí starat finanční nebo IT oddělení. Firmy se ale mnohdy nechtějí zabývat činnostmi, které jejich primární byznys pouze podporují," říká šéf a zakladatel firmy Neeco David Pátek. "Globální společnosti musí řešit spoustu provozních věcí po celém světě, na které si najímají subdodavatele. Nechtějí se ale zdržovat tím, že si je hledají v každém regionu zvlášť. My jsme schopní za ně taková partnerství dojednat třeba v Argentině, na Blízkém východě, v Africe nebo v Číně. Místo tisíců dodavatelských smluv tak korporace uzavírají jedinou smlouvu s námi jako globálním zprostředkovatelem," dodává 38letý podnikatel. Neeco založil před 10 lety, zcela bez zkušeností.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru