INNOGY - nové aplikace

"V loňském roce jsme se soustředili především na rozvoj naší firemní kultury, takzvaného innogystylu, a digitalizaci," říká Erika Vorlová, HR ředitelka energetického podniku innogy.

"Konkrétně to znamenalo vybavit naše manažery a zaměstnance, kteří jsou skutečnou tváří innogy a nositeli innogystylu, potřebnými znalostmi a dovednostmi. Se správně nastavenou kulturou využívající v maximálně možné míře digitalizaci jim chceme pomoci v práci i v osobních životech."

Při zintenzivňování digitalizace zavedli ve firmě aplikaci HR Mobile, díky níž mohou manažeři schvalovat různé záležitosti prostřednictvím chytrého telefonu. Další novinkou byla aplikace Leadership Journey, určená pro rozvoj manažerských dovedností a digitální gramotnosti.

"Budeme se i nadále věnovat digitalizaci a robotizaci HR agendy, abychom nudné a opakující se činnosti předali strojům. Novinky chystáme zejména v oblasti digitálního vzdělávání, spolupráce se školami a práce s kandidáty," dodává Vorlová. Právě za digitalizaci HR procesů společnost loni získala Zvláštní cenu odborné poroty a Cenu veřejnosti HREA.

ROCHE - firemní univerzita

V české pobočce celosvětové biotechnologické společnosti Roche loni zavedli nový personální systém Workday. "Zaměstnanci v něm pracují samostatněji a mají větší zodpovědnost za svůj růst, cíle a aktivity v rámci osobního i pracovního rozvoje," popisuje systém HR ředitelka Radka Pekelská. Pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky také v předchozím roce připravili nový zdravotní benefit − komplexní nádorovou diagnostiku, díky níž má případný onkologický pacient možnost zjistit přesný typ nádoru. To pak odborníkům pomůže vytvořit léčbu přímo na míru.

"Přestože tento benefit naštěstí nevyužijí všichni kolegové, je to velmi hodnotná služba, která umí doslova zachránit lidský život," komentuje Pekelská. Další novinkou ve společnosti bylo představení firemní školy, Roche univerzity. Má například fakultu medicíny nebo leadershipu. Zaměstnanci se v ní mohou vzdělávat v tématech souvisejících přímo s jejich prací. "Celkem jsme v ní odškolili asi dva a půl tisíce tréninkových hodin," popisuje HR ředitelka a chválí i cyklus přednášek s názvem MEDx Talks. "Pilotní díl se uskutečnil v listopadu a máme v plánu pokračovat. Jedná se o koncept sdílení inspirativních příběhů lékařů, pacientů, expertů z pacientských organizací a našich zaměstnanců na různá témata, která jsou určitou osvětou, inspirací a motivací do života."

KPMG - změna prostředí

"Letos jsme za pochodu zrekonstruovali naše kanceláře, více než 10 tisíc metrů čtverečních. Zcela jsme změnili design pracoviště, které je nyní propojeno horizontálně i vertikálně všemi patry," popisuje jednu z největších změn Marek Bališ, ředitel HR oddělení v poradenské společnosti KPMG. "Prostředí pomáhá mobilizovat komunity, podporuje učení a formuje chování lidí. Ubrali jsme klasickou kancelářskou plochu ve prospěch prostorných hubů, kde se zaměstnanci mohou setkávat," dodává. V loňském roce se zde také zaměřili na vzdělávání zaměstnanců. Jak mezi nimi, tak mezi potenciálními kandidáty na pracovní místa o něj byl velký zájem. "Především pro studenty jsme spustili projekt Youniversity.cz. Nabízí získání byznys dovedností v několika výukových modulech. Stávajícím zaměstnancům jsme schopni nabídnout školení na požádání," popisuje HR ředitel. V poradenských službách KPMG vidí Bališ tendenci ke zmenšujícím se HR týmům. Také pozoruje ve firmách stále větší popularitu agilního řízení. "Z nastupujících trendů považuji za zajímavý třeba i bring your own device (z angličtiny − přines si své vlastní zařízení), který je populární mezi nastupující generací Z. Vyhovuje jejímu životnímu stylu a splynutí s moderními technologiemi."

AAA AUTO - rozvoj talentů

Jednou z loňských novinek byl ve společnosti AAA Auto nový informační systém pro HR oddělení. Provozovatel autobazarů ho zavedl napříč všemi zeměmi, v nichž působí, což jsou vedle České republiky také Slovensko, Polsko a Maďarsko. S využitím systému se ve firmě zbavili papírové agendy. Souběžně pracovali na vylepšení HR marketingu, konkrétně na získávání nových pracovníků. "Vzhledem k růstu firmy, která má momentálně otevřeno až sto pozic, je naší nezbytnou každodenní náplní právě nábor zaměstnanců," popisuje Karolína Topolová, generální ředitelka sítě autocenter AAA Auto. Novinkou byla i školení pro manažery na pobočkách orientovaná na rozvoj jejich specializovaných dovedností. "Začali jsme také spolupráci s jazykovou školou v Londýně, kam posíláme kolegy na kurzy. Jelikož se i mezi ojetými vozy stále více prosazují alternativní paliva, připravili jsme i nová školení pro kolegy v prodeji automobilů zaměřená na nejnovější technologie, jako jsou elektromobily nebo vozy na hybridní pohon," popisuje Topolová. "Rok 2019 bude ve znamení další digitalizace HR procesů. Neméně důležitý zůstane i HR marketing."

Zbývá vám ještě 40 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dočtete:
  • Jak chatboty využívají v Komerční bance a IBM.
  • Jak je možné těžit z pobočky na Vysočině, dokládá příklad vývojářské Etnetery.
  • Proč je důležitá komunikace na sociálních sítích.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se