Apple v uplynulém čtvrtletí nerostl tak, jak si původně představoval. Místo původního plánu na pětiprocentní posílení svých tržeb nyní naopak očekává zhruba pětiprocentní meziroční propad. Americká technologická společnost to v noci na čtvrtek uvedla v mimořádném dopise akcionářům, který předchází oficiální zveřejnění čtvrtletních finančních výsledků. Původně firma doufala, že od října do prosince minulého roku utrží až 93 miliard dolarů. Podle nynější úpravy své prognózy ale předpovídá tržby jen na úrovni 84 miliard, a to především kvůli zpomalení růstu Číny. Analytická společnost CCS Insight podotýká, že v předešlém, třetím čtvrtletí loňského roku výrobce iPhonů v Číně utržil 41 procent svých globálních tržeb, a tak je pro něj aktuální prognóza tvrdou ranou.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru